Tuesday, December 8, 2009

kerjaya ku...kereta ku...

mula keje kat sni...ade seseorang ni tanya.." kenapa u keje sini? u bukan engineer u hanya budak biologi...u tiade kaitan pun kat sini"..aku jawab dengan tenang.."rezeki kat sini nk wat cmne...terima je la..." dia cakap lagi.."u should think of yor future..your career development.."...dan tanpa ragu2 aku jawab.." takpe...walo bende ni baru...n i bukan engineer..but i'm happy here".. dia cakap lagi.." so...u akan kerja kat mane2 pun asalkan u happy la"...aku jawab ngan senyum..."ye" itu dialog setahun yang lalu...sekarang...aku bagi surat resignation...dia tanya jugak... "nape u nak resign?"...aku jawab.."i dun see my future here..." dia tanya "why?"..aku cakap.."no career development..i'm doing nothing here.." then dia cakap...i thought u are happy here"..i said..."not happy anymore...thats why i change my career"... so..he has no choice other than to agree..sorry...i just wont change my mind...

No comments:

Post a Comment